Pages

About Me

My photo
nasr city, cairo, Egypt
Aku hamba MU. Anak hamba Mu. Ubun2 ku di tangan-Mu.Telah berlaku hukuman Mu pada ku. Adil keputusan Mu pada ku. al-imam al-qurtubi menulis tafsirnya kerana kata beliau; " كتبت تذكرتا لنفسي" aku menulis sebagai peringatan untuk ku.

Saturday, July 3, 2010

Episode 3

Tercetus ide si Ali, lampu mentol yang bernyala terpancut keluar dari otaknya. ”Kita suruh orang hantar”, paksa ali kepada Abu. Abu lega. Masakan tidak, dia letih, malas, sudah 2 kali dia datang dengan orang yang sama, muka yang sama, cuma motor yang lain. Ali menelefon rakan sekuliahnya, merangkap teman sebiliknya untuk menghantar pasportnya yang durjana itu ke Tahrir. Nekad. Abu malas berbicara, tidak berbunyi suaranya kecuali bila di tanya oleh orang yang dia bawa sama menaiki motornya, tetapi tidak pasportnya. Sial betul pasport itu. Tidak bolehkah pasport itu menjerit disaat Ali meninggalkan rumah? Hanya beberapa perkataan sahaja yang pasport itu perlu laungkan: “Oiit!! Aku kat sini!”. Emm…biarlah.. pasport memang begitu.

Episode 4

Mereka tiba pada pukul 9:05 pagi, waktu Kaherah. Kini sudah hampir pukul 11 pagi, pasportnya masih belum tiba. Sekali lagi, sial punya pasport. Kau cakap Oiitt pun kira okey lah. Tidak mengapa, ia hanya sebentuk pasport. Ali entah kemana. Abu membelek buku yang di bawanya. Nasib baik ada benda yang hendak di baca, kalau tidak, sial betul pasport itu. Tiba-tiba Ali terbit dengan senyuman di muka, mukanya tidak lagi seperti ayam berak kapur, dia bersemangat kembali, sama seperti waktu mula-mula terjun dari motor pinjam awal pagi tadi.

No comments:

Post a Comment