Pages

About Me

My photo
nasr city, cairo, Egypt
Aku hamba MU. Anak hamba Mu. Ubun2 ku di tangan-Mu.Telah berlaku hukuman Mu pada ku. Adil keputusan Mu pada ku. al-imam al-qurtubi menulis tafsirnya kerana kata beliau; " كتبت تذكرتا لنفسي" aku menulis sebagai peringatan untuk ku.

Sunday, March 25, 2012

no 33; attaba-hayy 10


hari ni jalan2 kat attaba. nk gi kuliah..tpi cancel plak..sbb jadual dah tukar la..demikian la ceritanya..
ada yang sesuatu yg nk di kongsikan..ketika aku balik pulang..dalam bus yg sudah naik harganya, aku ditegur seorg yg berbangsa rusia..dan kami berbual panjang smpai dia turun di hayy 7..
dia muslim..'isa namanya.smart orgnya,,bermata biru dan berjanggut, berjubah lengkap dan berlebai...tapi masya allah..dia bru masuk Islam dalm 5 thn..tpi spnjang dalm bus tu dia yg dakwah aku.mula2 dia tnya aku pasal kuliah2 kat azhar..(dia bu'uth)..masya allah...semoga dia sntiasa istiqamah dalam millah ini...dan semoga keluarganya yg lain turut mengikut jln yg haq ini..bahkan Rusia seluruhnya..Amin ya Rabb..

No comments:

Post a Comment